Red.: Łukasz Androsiuk
Wydawca: Wydawnictwo Academicon
Miejsce i rok wydania: Lublin 2017
Stron: 150
Oprawa: miękka
Zamów książkę teraz
Pomimo coraz większej liczby publikacji poświęconych grom wideo, w tym także numerów tematycznych mogących się pochwalić długą tradycją pism akademickich, nieco wyświechtane zdanie o dysproporcji pomiędzy popularnością gier a miejscem, jakie zajmują one w refleksji naukowej, wciąż pozostaje prawdziwe. Ta luka stopniowo się jednak wypełnia – także za sprawą publikacji takich jak monografia „Update” pod redakcją Łukasza Androsiuka. Przedstawiony do recenzji tom to wielowątkowy zbiór poświęcony refleksji nad grami komputerowymi, czy też szerzej – nad kulturą gier komputerowych. Pomieszczone w książce teksty poruszają się pomiędzy granicami dyscyplinarnymi, choć również pomiędzy rejestrem naukowym i popularnym. Poczytuję to jednak za atut tomu, który może zainteresować zarówno akademickich badaczy gier, jak też po prostu ambitne osoby interesujące się grami i kulturą, czytujące teksty w serwisach takich jak Jawne Sny czy Dwutygodnik […].
Z recenzji dr. hab. Mirosława Filiciaka, prof. SWPS
Patron naukowy: Polskie Towarzystwo Badania Gier / Games Research Association of Poland
Patroni medialni: Polskie Gry Komputerowe, Polskie Gry Wideo, SwiatGry.pl
Zob. wstęp i spis treści
Zobacz wpis o tej książce na blogu Altergranie Marzeny Falkowskiej oraz na Grakademi.
26 października w Polskim Radiu Koszalin odbyła się również audycja na temat tej nowości wydawniczej. Gośćmi programu byli redaktor książki Łukasz Androsiuk oraz Marta Tymińska. Całości nagrania można wysłuchać tutaj.
Książka została przygotowana przez nasze Studio DTP.
Wykonaliśmy:
- projekt graficzny okładki
- layout
- skład i łamanie
- przygotowanie do druku
Skomentuj